KIA UTZON-FRANK

Til pressedagene var jeg forbi Spalt PR der lige havde fået en ny kunde, nemlig danskeren Kia Utzon-Frank . Kia laver nogle helt fantastiske smykker i rav og sølv, som er så utroligt smukke at det er helt forfærdeligt . Som jeg nævnte tidligere er jeg lidt vild med rav lige for tiden, og derfor kunne det heller ikke være mere oplagt en at jeg forelskede mig i disse smykker kunne det vel? Armbåndende ovenfor er inspireret af kødpålæg og derfor er ravet blevet skåret i nogle fantastiske tynde stykker der giver en utroligt smuk effekt . Desuden er de runde smykker med pulveriseret rav indeni, og den flotte ring, der kan lukkes som et øje, har den smukkeste klump rav jeg længe har set . Udover rav-smykkerne har Kia også lavet nogle andre flotte smykker som kan ses lige HER på hendes hjemmeside . Personligt syntes jeg det er fantastisk hvordan dansk design gang på gang kan være så tidløst og unikt, som det er og det er design som dette der er en af grundende til at jeg elsker dansk mode så meget som jeg gør . Thumbns up!

During the press rounds last week, I wen’t to Spalt PR’s showroom, which got a new designer called Kia Utzon-Frank . Kia is a goldsmith and makes these amazing jewellry with Amber and silver . As I’ve said earlier I’m deeply obsessed with amber these days and it was almost obvious for me to fall inlove with these beautiful pieces . The bracelets are inspired by meat and the amber is sliced in thin pieces, which gives an amazing effect . The round pieces has pulverized amber in them which shines like glitter in the light, and the ring, which looks like an eye, has the most amazing piece of amber in it I’ve ever seen . She’s also done some other amazing pieces which you can see on her website HERE! Personally I’m deeply amazed that danish design proves itself timeless and unique time and time again, and it’s designerr like Kia that makes me love danish fashion as much as i do . Thumbs Up!

bloglovin

Pictures taken with a Sony Alpha 550
1 kommentar

Filed under fashion, inspiration, News, trend

One response to “KIA UTZON-FRANK

  1. Kage

    Jeg må ærligt indrømme at da jeg så det første billede synes jeg det lignede skiveskårende kartofler i midten og en steg til højre. :)

Skriv et svar

