PARIS

Jeg sad i går og kom i tanke om at jeg skal til Paris lige om lidt, sammen med mandslingen . Jeg skal have ALT med og alt med hjem og jeg skal elske min mand over alt på jorden imens vi er dernede . Ikke fordi jeg ikke gør der herhjemme, men der er noget fortryllende over at være på ferie med mandslingen og ja, derfor skal vi bare nyde hinandens selvskab . Men, jeg har aldrig været i Paris før, mandslingen har, men han har ikke forstand på gode råd, og det tror jeg i har . Så . Kommer i ikke med en masse gode råd til Paris så jeg kan lave mig en lille guide om hvad jeg absolut skal nå, udover de der sindsyge turistede ting som vi har lovet hinanden at vi SKAL gøre . Så ja . Jeg skal i hvert fald op i det der tårn der!

I am going to Paris in 18 days . Do you guys have some great tips to what i HAVE to see?

16 kommentarer

Filed under Mikkel

16 responses to “PARIS

  1. Amanda

    du SKAL i La Fayette, et shoppingcenter! det er fantastisk, kunne være blevet der i timevis :-) tag en tur i en af de dersen både som sejler i floden, det er fantastisk :-D og få set Notre Damé ;-)

  2. Champs-Élysées. Og så SKAL du besøge en fransk Chanel. Det er en helt anden oplevelse end i hvilket som helst andet land!

  3. Thea

    Er enig med Amanda, La Fayette er et must. Ikke nødvendigvis til at tilfredsstille trangen til shopping, men mere for at beundre selve indretningn og den fantastiske glaskuppel i loftet – shopping har aldrig haft smukkere omgivelser! Området Montmartre og Sacre Coeur er bestemt også værd at bruge en dag på, jeg finder altid nye, spændende gader på trods af at jeg efterhånden har været i Paris mange gange :)

  4. Le Marais. Der er vintage og stemning lidt ligesom på Montmatre. Og så skal du tage kæresten ved hånden og slentre fra Place de la Concorde, op ad Champs-Élysées og ned til La Seine, som I skal følge indtil I når Eiffeltårnet. C’est l’amour.

  5. Anja

    Tag pä Da Vinci Code Tour rundt i Paris. Alt som i bogen. Mega spändende.

  6. Sophia

    besøg damir doma’s butikken, ret sejt tøj og helt helt klart MERCI, som ligger på Boulevard Beaumarchais nr. 111

    god tur

    sophia, fra wella:)

  7. S

    Ej hvor fedt!! Håber I får en rigtig dejlig tur. Selv skal jeg til bryllup ca 300 km fra Paris her på lørdag, men bagefter skal jeg til Paris med min kæreste på mandag.. Hvornår skal du? :) Det ville være så sindssygt hvis jeg så dig dernede!!

  8. Christina

    Du skal da helt sikkert ind i den franske über modebutik Colette, 213 rue Saint-Honoré

    Her kan i blandt andet også bestille en lækker lunch box du og mandslingen kan nye senere i parken?

    link til en forsmag: http://www.colette.fr/#/home/en/cover_left/4/

  9. Eva

    Hej Mikkel
    Ihh hvor er du heldig, kan godt forstå du glæder dig. Jeg er selv helt vild med Paris og har været der 5 gange indtil videre. Maraiskvarteret er mit ynglings. Der er en helt speciel stemning, måske fordi det er Paris’ bøssekvarter, men også fordi der er så mange hyggelige caféer og små originale butikker – Marais kan godt anbefales 2 gange;-) Udover de ovennævnte anbefaliger, som er rigtig gode, ku dig og manden også take a stroll down Rue de Rivoli. Den er fuld af butikker i alle prisklasser og ligger parallelt med rådhuset (hotel de ville) og Louvre.
    Håber i får en skøn ferie i byernes by.
    Kram Eva
    (http://blikfangdk.wordpress.com)

  10. Emilie

    -Champs Elysees – shopping
    -Triumfbuen,
    -La defense(Den nye triumfbue) + der er et lækkert shoppingkvarter lige nedenfor med skønne cafeer m.m.
    -Sacre Ceour – skøn kirke, rigtig romantisk. Ved siden af ligger der et lækkert område med cafeer, shopping og utrolig mange kreative kunstnere/malere.

    Faktisk skal I bare se alt i Paris. Det er den skønneste by. Er rigtig misundelig på jer, håber I får en fantastisk tur!
    Ps. Husk og se eiffeltårnet efter kl 24. Flot lysshow!

  11. Sarah

    Synes i skal tage til Saint Germain des Prés og spise på Les deux Magots. Det bliver ikke meget mere autentisk fransk end det, og der er I garanteret god mad. Jeg er i Paris en gang om året og det forbliver stadig min ynglings cafe da den er mindre turistet. Hvis man så bare læner sig tilbage og ser lidt småsur/midforstået ud bliver man nemt taget for at være intellektuel Parisien! god tur

  12. lone

    Ja, Marais er et skønt kvarter. Og kig ind i Paris’ åbne kirker, som har en særlig stemning.

  13. Asta

    Marais-kvarteret er det absolutte must! Bohemian stemning og masser af lækker shopping!

  14. Vea

    Marais: spis en falafel!

    Pastis skal helst drikkes hver dag og gerne hos Pick-Clops også i Marais

    Père Lachaise i det 20 arr., den smukkeste kirkegård

    La Tour Eiffel når mørket falder på

    Bon voyage les amoureux!

  15. Collette og Margiela er et must…

    Tag på palais de tokyo- det er skønt!

    God Tur!

    Nadia

    http://www.primiam.com

  16. Anonym

    Hvor gammel er din mandsling?:)

Skriv et svar

