WONDERING

Jeg har faktisk stjålet ideen til det her indlæg lidt fra Sofie, eller jeg har selv haft ideen et par gange, men Sofie bragte det jo ligesom på bane, og jeg syntes det er ret modigt gjort af hende at spørge om det . Altså jeg har i hvert fald selv været bange for at lyde totalt stjernenykker-agtig over at spørge det, men Sofie gjorde det bare på sådan en fin måde at det ikke var til at tage fejl af at hun faktisk bare var nysgerrig . Og nu har jeg altså lidt gået og været nysgerrig lige siden jeg læste hende indlæg . Så nu tænkte jeg at det skulle være på tide at spørge jer .

Jeg ville nemlig også gerne høre om i ville hilse på mig hvis i mødte mig på gaden? Ja det er lidt underligt egentligt, men i er jo ret mange efterhånden der læser med hver dag, så der må da være et par stykker der bor i København og render de samme steder som mig? Og jeg ved jo desværre ikke hvordan i ser ud!

Jeg syntes personligt det kunne være super hyggeligt hvis i lige smed et hej . I skal bare vide at jeg på det sidste har fået et par mails om nogle der har set mig på gaden og syntes jeg ser forfærdeligt sur ud . Det er jeg altså ikke! Jeg er bare en af de mennesker der altid er i min egen lille bobbel når jeg går på gaden .

I am just wondering .. Would you guys say hi if you met me on the street?

28 kommentarer

Filed under Mikkel

28 responses to “WONDERING

  1. Frederikke

    Jeg ville da helt klart give mig til kende. Nu bor jeg ikke i KBH men alligevel!

  2. Frederikke

    Altså, ja det tror jeg at jeg ville, bare sådan automatisk, fordi jeg har set dine vlogs osv jo, og har set dig dér… så tja, jeg tror bare det ville komme af sig selv på en måde, selvom jeg jo ikke kender dig :)

  3. Louise

    normalt er jeg ikke en person der går rundt og snakker til folk jeg ikke personligt kender (:
    men nu har jeg fulgt din blok i lidt tid, og hvis jeg så dig på gaden, og var helt sikker på at det var dig, så kunne det godt ske jeg ville gå over og sige hej :)

  4. Charlotte

    Jeg tror også bestemt jeg ville sige hej. Du virker så venlig og imødekommende :)

  5. Bestemt! Tak for igår.

  6. Haha, lidt pudsigt for jeg så dig faktisk for en uges tid siden… Men nej, jeg sagde ikke hej. Mest af alt fordi jeg egentlig ville synes det var pænt underligt at stoppe dig midt på strøget; “Hej Mikkel – nej du ved ikke hvem jeg er, men jeg læser altså din blog…” Nej det ville jeg synes var sært.
    Kan dog berolig dig med at jeg altså ikke syntes du så sur ud ^^

  7. Sissel

    Jeg så dig faktisk i onsdags på Nørreport hvor du stod og ventede akkurat som jeg gjorde.
    Jeg kiggede ret meget på dig (sorry) og det vil jeg nok altid gøre fordi jeg synes det er super sjovt at se folk rigtigt.

    Jeg ville dog aldrig sige hej til en blogger medmindre det var et arrangement. Jeg synes det ville være meget grænseoverskridende for mig at bare gå hen til en fremmed og sige “hej, jeg læser din blog!” men også fordi jeg tænkte at bloggerne selv ville synes det var LIDT ubehageligt og grænseoverskridende at det pludselig kom så tæt på.

  8. Z

    Vil du bare gerne have et hej, eller skal man lige påpege at man “kender” dig fra bloggen? Det er jo ikke altid man lige har tid til at stoppe op, synes i hvert fald selv at det kan blive en smule awkward hvis personen fx har travlt og man prøver at hilse.
    Men hvis jeg møder dig (chancen er stor, vi er ret mange af de samme steder kan jeg se fra bloggen) vil jeg fra nu af spamme dig med hej’er ;P

  9. Emma

    Hej!

    Det kommer virkelig an på situationen og tidspunktet.
    Hvis jeg kunne se, at du havde travlt, var igang med noget andet etc. ville jeg ikke sige hej. Men det er vel nok mere almindelig pli end noget andet.

    Det er utroligt at noget så simpelt som et “hej” kan være så grænseoverskridende – for begge parter. Det må jo også føles lidt … mærkeligt for jer bloggere?

    Men du er KLART en af de bloggere, jeg ville have det lettest med at sige hej til. Det er utroligt hvor stor forskel, der er fra blogger til blogger. Der er nogen, jeg aldrig ville overveje at sige hej til.

    Du virker utrolig sympatisk og åben. Derudover har du jo også en god kontakt til læserne i form af videoblogs, regelmæssige opdateringer osv. Og hey! De fleste er vel ikke smileyface 24/7 – I know I’m not. ;)

    Go’ weekend!

  10. Frederikke

    Altså.. jeg tror faktisk at jeg bare ville sige hej automatisk.. Jeg kender dig jo ikke, men egentlig synes jeg ikke det er mærkeligt, mere bare en lidt hyggeligt eller sjovt. Jeg kan sagtens se det med at det kunne være grænseoverskidende.. men på den anden side er det alligevel bare et hej, hvor slemt kan det være :) hvis jeg selv var blogger, ville jeg også kun synes de var hyggeligt at folk gjorde det tror jeg :)

  11. Cookie Genocide

    Lige pludselig når du mindst venter det så kommer der et high-five request flyvende ud af det blå… ! :)

  12. Hvor er det bare god stil, Cookie Genocide! :D

  13. Genial kommentar, Cookie Genocide!
    Umiddelbart ville jeg ikke sige hej, fordi jeg ville føle, at jeg overtrådte jeres (bloggernes) personlige grænse, men dette skal selvfølgelig ikke udelukke, at jeg måske alligevel sagde hej, fordi man er vel alligevel lidt nysgerrig, for at snakke med personen ;)

    – Sidsel

  14. Julianne

    I most certainly would, sir. ;^)

  15. annaN

    Haha jeg så dig også stå og vente på Nørreport i onsdags.. Og nej; jeg sagde heller ikke hej – men det er fordi, det er en underlig gråzone med, hvornår man “kender” folk, synes jeg. Samtidig er der også en privatlivskonflikt inde over. Jeg synes ikke bare, man kan tage for givet, at samtligere bloggere har sagt god for, at man nu er “hej-buddies” på gaden, bare fordi de vælger at lægge en del af deres privatliv ud på nettet.. MEN du får sikkert en hej-buddy eller to efter dette indlæg. Haha :)

    og p.s. nej, du var ikke en happy fish at se på dér. Men hvem står også og storsmiler helt palle på Nørreport? :P

  16. uhh, den er virkelig svær.. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg ville gøre.. Jeg er lidt genert, og ville nok have en frygt for at det “hej” vil blive så akavet.. Men efter det her indlæg hvor du fortæller du faktisk syntes det kunne være sjovt, så får jeg helt lyst og du virker jo også super sød :-)
    Meeen.. i den givne situation, åh jeg ved nu ikke.. kommer jo også helt an på hvor man møder dig henne. Hvis det har blogger-relevans, tør jeg nok godt ;) Men jeg er jo også ny her.. Og vil nødig virke for fremtræden hvis du forstår :)

    xx
    wwww.golddustandbubbles.wordpress.com

  17. Emelie

    Jeg tror ikke jeg ville sige hej, selvom jeg føler jeg kender dig gennem din blog. Du aner jo ikke hvem jeg er, så tror det ville være for mærkeligt.

    Men nu hvor du har taget det op, kan det da være jeg siger hej næste gang jeg ser dig ;)

  18. Hvor er det bare super sejt at høre at der er så mange af jer der faktisk godt kunne finde på at sige hej, og jeg sidder og bliver helt smigret over alle de søde ord i sender i min retning!

    Jeg har faktisk oplevet et par gange efterhånden at læsere har sagt hej, og som nogle af jer siger, kan det godt være en smule akavet, men det er mere fordi man hurtigt kommer til at tænke “Hey! Hvad skal vi egentligt snakke om?” . Men på den anden side så er det jo ikke fordi man skal have en længere samtale . Jeg syntes i hvert fald det er sjovt at få sat ansigt på mine læsere, og derfor opfordre jeg jer alle sammen til at sige hej og stikke high-fives så meget som i har lyst til! ;) .

    Og hvis jeg virker lidt som en person med paraderne oppe når i så endelig siger hej, så er det bare fordi jeg er overrasket . Flere gange når læsere har sagt hej er jeg gået derfra og har tænkt “ej jeg skulle sguda have gjort sådan her og sådan her, og nu sys de sikkert at jeg er en vildt underlig person” .

    istedet for at jeg bliver ved med at sludre derud af som ovenstående var min pointe bare at jeg vil syntes det er mere end fedt his i kom og sagde hej og jeg ville elske at hilde på jer! Og så skal jeg nok sørge for at det bliver minimum akavet .

  19. Dengang jeg så dig på Strøget kunne jeg af naturlige grunde ikke sige hej, for du var godt optaget af en telefonsamtale ;-)

    Men vil da have det i baghovedet hvis jeg skulle krydse din vej igen, nu du er åben overfor en hilsen :)

  20. Lisa

    Nu bor jeg ikke i KBH, men hvis jeg gjorde ville jeg sige hej til dig:)
    Det ville nok være en smule græseoverskridende at gøre med andre bloggere, men jeg synes du er så personlig i din måde at skrive på, at det ville være naturligt lige at smide et hej:)

  21. Helene

    Naturligvis ville jeg det :)
    Jeg synes det er fedt at du ønsker at få sat ansigt på dine læsere – så bliver din blog lidt federe og man får et mere jordnært indtryk af dig.
    Vi ses til high-fives på Ros!

  22. emmakrab

    Jeg ville da smile til dig, men tror jeg ville føle mig dum hvis jeg gik hen og sagde hej (:

  23. Interessant diskussion.
    Jeg solgte for lidt tid siden en kappe på TS, skulle mødes med køberen og det gjorde jeg. Her opdager jeg, at det er Ditte fra Velvet Snow, men af uvisse årsager sagde jeg intet. Det føltes underligt akavet, for hun kendte jo ikke mig? Senere skrev hun på sms omkring lidt praktisk, og så kunne jeg alligevel ikke dy mig for at sige, at jeg følger med i deres fine blog – og godt vidste, hvem hun var. Bagefter føltes det lidt dumt, ikke bare at have hilst ordentligt og smidt komplimentet med det samme:-)

  24. Monea

    Der er ikke så meget mere tilbage at sige, for jeg vil give de fleste ret – det ville være vildt akavet. Men dog, efter dette indlæg kunne det da godt være man lige ville give sig til kende, eventuelt give noget ros for denne dejlige blog face to face.

  25. Silje

    Ja, det ville jeg da. Jeg synes ikke det ville være grænseoverskridende overhovedet! Og især nu hvor du har sagt det ville være hyggeligt, ville jeg da helt sikkert sige hej :)

  26. Silje

    forresten, får vi ikke snart en vlog #7 at se? ;D

  27. amanda

    der er så mange der blogger kun for at blive kendte…

Skriv et svar

