Spine!

Ååååååh, jeg er lettere beruset endnu engang . Dvs. at det endnu engang har været hyggedag på plænen efter skole, og nu sidder vi inde på skolen til cafe-aften! Det er simpelthen så hyggeligt, men alligevel syntes jeg lige at jeg ville droppe forbi og vise jer denne lille smykkesatan ..

Spine Bracelet – ca. 9600 kr

Den er simpelthen for fantastisk! Armbåndet er lavet af en slangerygrad og ræveknogler der er blevet forsølvet, og selvom det lyder lidt makabert, så syntes jeg faktisk bare at det er fierce . Super fierce!!!

Spines are heavy, spines are necessary and this is certainly necessary to me to! Really, this is actually to expensive for me, but good i wouldn’t mind to wear this out on the town . Hello lover . the bracelet is made of silvered snake-spine and coyote bones . Kinda freakish, but what the hell . Everything about fashion is! Love love love .

7 kommentarer

Filed under fashion, inspiration, News, trend

7 responses to “Spine!

  1. Sol

    Hey Mikkel!

    Det skal lige siges at jeg altså nyder din blog og læser den fast. Men…

    Jeg kan huske, at du i et tidligere post kørte løs om at du mente at dyrene skulle behandles ordentligt. Det stemmer altså bare SLET, SLET ikke overens med fx dette post. Altså, come on! Her springer jeg altså virkeligt af..

  2. Lee

    simply amazing.

    Theory of a fashion victim
    xoxo

  3. K

    Hey Mikkel!
    Jeg kan vildt godt lide din blog, og jeg har indtil her på det sidste nydt alle dine indlæg. Især dem, hvor du fortæller om hvad du laver, og dit liv fra en modevinkel.
    Jeg ved ikke om du selv kan se det, men de sidste mange indlæg har været næsten kun om ting du har fundet på nettet og kan lide. Det er også helt fint, men som jeg ser det, så kan det bare rigtig hurtigt blive kedeligt – synes jeg, og det er selvfølgelig bare min mening.
    Og selvfølgelig – igen – skal du skrive om, hvad DU gerne vil, men da du begyndte at tænke over den mere personlige vinkel (som du gjorde for et stykke tid siden), så blev det hele bare helt vildt godt, fordi det var en blanding af det hele.
    Tricket (for mig) ved at læse modeblogs, er at man får en anden vinkel på moden. – et liv bag. Hvis vi allesammen bare skal læse om lækre tøjmærker og smykker, så kan vi ligeså godt købe et blad?

    Jeg ved ikke helt om du kan følge mig, men jeg ville lige skrive det uanset hvad, da det har gået mig lidt på her de sidste par uger, da jeg ellers virkelig godt kan lide din blog.

  4. K: tjek det seneste indlæg :)

    Sol: Jeg syntes faktisk at dyr skal have det rigtigt godt, og når jeg kigger tilbage på det her indlæg så kan jeg faktisk godt se alt det forkerte i det . Selvfølgelig syntes jeg ikke at det er fedt at slanger og ræve bliver slået ihjel for at man kan bruge deres knogler .

    Jeg er lidt ambivalent i forhold til det dog, skal det siges, for dette armbånd er ikke et der bliver masseproduceret, ikke sådan som jeg har forstået i hvert fald, og når jeg trykker kan jeg se at kvantiteten man kan vælge kun er på en . Dvs at armbåndet er et unikum, og ikke noget som der bare smides til højre og venstre . Nu kender jeg ikke historien bag hvor knoglerne stammer fra, og om dyrene direkte er blevet slået ihjel for at lave dette armbånd, men når det er et unikumtror jeg det ikke . Jeg vil dog prøve at undersøge sagen nærmere, og hvis landet ligger sådan at dyrene direkte er blevet dræbt for at lave dette armbånd vil jeg da også tage stærkt afstand fra det .

    Jeg beklager at jeg ikke tænkte mig om da jeg skrev om det, det hele forgik vist lidt hurtigt .

    Mange knus

    Mikkel

  5. Sol

    Heyy igen.

    Jeg er rigtigt glad for dit svar – og dejligt at høre, at du tager stilling. Det er faktisk en ret så svær debat når man elsker mode. For mode og dyrevelfærd hænger simpelthen – for det meste – ikke rigtigt sammen og det er svært at gennemskue.

    Igen, så tak for at du gav dig tid til at svare og tænke over det – og det kan jo være at vi ses engang. :) Sol

  6. Maiken

    Hej.

    bare lige mht. dit svar til sol.
    Så vidt jeg husker, så har du også vist ting af pels her på bloggen (correct me if i’m wrong:), og de dyr bliver om nogen slået ihjel for at lave tøj. Ikke fordi jeg er hysterisk dyreaktivist eller noget.. Jeg ejer da flere ting af læder. Men det er, i mine øjne, ikke værre at slå et dyr ihjel for dets knogler, end det er at dræbe det for pelsens skyld.

    Og så også lige lidt positivt:
    Tak for en god blog:) Jeg følger med næsten hver dag, og synes det er dejligt at kigge på alle de lækre ting, du finder.

    Kh. Maiken

  7. Hej Maiken!

    At slå ihjel for knogler og slå ihjel for pels er et og samme fedt, det kan jeg godt se, og ingen af delene er sådan set okay .

    Jeg kan ikke rigtigt forholde mig til hele diskussionen mht. pels, for man kan ikke syntes noget rigtigt i den sammenhæng og derfor vil hellere helt lade være med at udtale mig .. Det sørgeligste er jo at det sker . Jeg kan desværre ikke få det til at stoppe .

    Tak fordi du vil læse med! Det er jeg virkelig glad for, og jeg er da også glad for at der er nogle der nyder det jeg laver .

    Mvh Mikkel

Skriv et svar

