How-to: Make the mask!

Nu er jeg om og om igen blevet spurgt hvordan jeg lavede den fede make-up maske som jeg har vist et par gange . Den er super nem, super enkelt og så kan man ellers lege lidt med placeringen og så videre . Jeg plejer at tilføje lidt glimmer til den for at gøre den ekstra vild, men det behøver man jo ikke .

Hvad du skal bruge er en sort paint-pot fra MAC . Jeg ved ikke præcis hvad nummeret er, men den er helt sort, så den skulle ikke være så svær at finde . Og så skal du selvfølgelig bruge noget glimmer hvis du vil jave det på . Her har jeg købt en stor pakke sort glimmer fra Panduro som jeg samtidigt fik studierabat på fordi de tager i mod studiekort . Så skal du bruge noget tape og nogle vatpinde .

Du starter med at markere hvor stor masken skal være og hvor den skal sidde med tapen, derefter tager du paint-potten og vatpindene og begynder at påføre det sorte “maling” . Du skal ikke være sparsom, da der skal et godt tykt lag på for at få den helt sort . Det gør heller ikke noget hvis du maler over tapen, hvor du starter på tapen og maler ned af eller op af ud på huden, sådan så du får en helt skarp kant . Jeg plejer at male kanterner først, bare fordi jeg syntes det er meget rart at have dem overstået . Derefter fylder du resten ud . Når jeg kommer til øjnene plejer jeg at male helt ind til kanten af øjet sådan så man ikke kan se huden omkring, men du kan med fordel også bruge en flydende eyeliner og så ligge en bred kant .

Når jeg så har lagt den hele fjerner jeg tapen og påføre glimmer . Når glimmeren er påført sprayer jeg gerne et lag hårlak for at få den til at sidde, og voila, så er der et styks maske klar til bytur ..

Den vigtigste ting er at huske at fjerne masken igen når du kommer hjem fra byen, især hvis du har hvidt sengetøj, tro mig jeg har prøvet og vågne op til et indsmurt sengetøj, og det var HEEEELL!!

1 kommentar

Filed under fashion, Mikkel

One response to “How-to: Make the mask!

  1. Ina

    Fedt Mikkel, tak!

Skriv et svar

