Holly Russell

Hvis der er en kollektion jeg virkelig har glædet mig til at vise jer, så er det denne fra Engelske Holly Russell . Som i alle ved er der altså en lille smule Lady Gaga gemt i mig, og det er måske også derfor jeg er så forelsket i denne kollektion som jeg er ..

Holly Russell’s kollektion er inspireret af Galaksen, og hun har faktisk også samarbejdet med en amerikansk astronom om at lave et af de smukke prints der er på en kjole i kollektionen, samtidigt indeholder kollektionen også andre ting der symbolisere galaksen, som f.eks. menneskehår og en masse smukke juvel “insektvinger” ..

Det er i sær kjolen med galakse-printet jeg er helt solgt i, og så styles’ne med “insektvingerne” på .. Og som bonusinfo kan det lige oplyses at der er mindt 1000 insektvinger på hvert piece, som alle sammen er syet på i hånden .. Se, de må fandme have taget lang tid!

If there’s one collection I’ve been duing to show you guys, it’s this one, and i guess that it’s no secret to anyone now, that I’ve got a little bit of Gaga in me .

This collection by english Holly Russell, is inspired by the galaxy, and it features digital galaxy-prints, which Holly’s made with help from an astronomer. Amongst other things in the collection, you’ll find real human hair, and jewel “beatlewings” which all is made to represent the galaxy to. I really love this innovativ and new collection, which is what i am all about, and i especilly love the “beatlewings” sweater, and the galaxy print dress! As bonus info, you should know that Holly used over 1000 “beatlewings” on every piece, and they’re all hand-stitched!

10 kommentarer

Filed under fashion, inspiration, News, trend

10 responses to “Holly Russell

  1. C.

    Hold op hvor er det smukt, meget kunstnerisk og ekstravagant. Man kan kun forestille sig hvor sindsyge priserne er med det tidskrævende arbejde :)
    /C.
    http://cravionista.wordpress.com

  2. Smukt, og det samme er billederne.

  3. How fierce are these feathers!!! I think I did holly russels show while I was at student fashion week last year… must trawl through my archives and jog my memory, would be a shame if I glossed over this genius.
    Your blog is fucking great.
    zanita x

  4. Jeg synes de er flotte, men faktisk også lidt ulækkert…

  5. Ditte

    Det øverste billede er fantastisk, og det er kjolen med print også!

  6. Liv

    Wow, det er jo helt vildt!

  7. Sissel

    Synes det ser SUPER flot ud, det så vildt.
    Men er det ægte insektvinger? For det er da klamt og total barbarisk..

  8. Cravionista: Jeg tror man er heldig bare man får lov til at låne det :) men ja! Er helt vild med at det er så ekstravagant!

    Sara: Lige mine ord ;)

    Zanita: Oh your the luckiest person if you’ve done her show . I wish i were you!

    Lise Jørgensen: Jeg kan godt følge dig . For mig
    kan tanken om at det er menneskehår godt virke lidt creepy!

    Ditte: Det øverste billede er virkelig også en af mine favoritter!

    Liv: Lige mine ord :)

    Sissel: Jeg vil gætte på at det ikke er rigtige insegtvinger for som du siger ville det være ret klamt og barbarisk .. Det er skal bare give illusionen om insektvinger, tror jeg :)

  9. Virkelig en æstetisk oplevelse der siger spar2. Smukt. xx

  10. Wauw, elsker den første! Meget fascinerende..

Skriv et svar

