Jule Konkurrence!

Wuuuuhu, så skal vi fejre at det er første søndag i advent og vi skal derfor også fejre at det er ved at være jul .. Dette vil jeg gøre med en lille konkurrence, og hvem ved? Måske kommer der flere . I denne uge er konkurrencen om det lækre Peace-tegn fra Forrest And Bob Black series . Det koster 450 kroner til hverdag og det er altså super sejt .

Forrest & Bob Black Series Peacetegn

Forrest & Bob Black Series Peacetegn

Nu sidder iallesammen vel og venter på at få i vide hvad i skal gøre? Det er faktisk meget enkelt .. I skal nemlig inden på Fredag skrive en kommentar hvori der står hvad i elsker mest ved julen .. Det kan være alt, lige fra hjemmelavet konfekt til store tykke julemænd, kun fantasien sætter grænser! Så skriv jeres svar i kommentarfeltet, inden Fredag d. 4. December!

Happy Posting!

62 kommentarer

Filed under Konkurrence

62 responses to “Jule Konkurrence!

  1. Marianne

    Det bedste er at gå og tænke på hvad ens familie og bedste venner mest har brug for og derefter give gaverne til dem .)

  2. johanne

    Hej!
    Vil først lige sige at det er en super fed blog du har!
    Det jeg elsker mest ved julen er, at den er så fandens hyggelig. Med sne, og gaver, dem man holder af og SKØN julemad. Det er helt utroligt, også er den bare så god til at holde sammen på folk, man (jeg gør ihvertfald) fejrer jo julen med dem man holder af, med dem man holder aller mest af, og det er bare et skønt samlingspunkt.
    – Johanne (-:

  3. Det aller bedste ved julen er;
    Når man er ude og kælke og lege med sne en hel formiddag med nogle af de nærmeste, også komme hjem med de koldeste kinder og få varmen af varm kakao med flødeskum og skumfiduser og der så dufter af jule bag i hele huset også ligge sig under dynen og se en film, eller få læst en af de dejlige jule eventyre op fra astrid lindgreen, mens man spiser julebag (: .

    God første søndag i advent!
    – btw super blog du har!

  4. Bukla

    Hejsa

    Altså, selv holder jeg ikke jul da jeg er muslim, men alligevel går jeg og glæder mig til julemåneden. Jeg oplever ikke selve juleaftenen på samme måde som de fleste gør, men det at kunne gå ned gennem de pyntede gader, og komme hjem til folk som har appelsiner hængende i vinduerne i røde bånd, og adventskranse stående på deres bord. Atmosfæren er bare super fed omkring julen, og det er nok det jeg elsker ved julen (:

    Bukla

  5. Maria

    Der er tre ting der gør julen værd at vente på for mig, den ene ting er at min fantastiske storebror kommer hjem til os, jeg elsker ham fordi han altid er så sarkastisk og jeg glæder mig altid til at se ham ekstra meget når det er jul.
    Den anden er når ovennævnte bror og jeg går tur juleaftensdag, hvor vi altid går forbi vores mormor og morfars grav og lægger blomster eller julekranse.
    Den tredje ting er den her sang: http://www.youtube.com/watch?v=UFL96T50XLg
    Ricky Martin – Ay, Ay, Ay It’s Christmas. Værste bedste julesang jeg nogensinde har hørt.

    Maria

  6. Line

    Mørke og julelys i gågaden. Det giver en fantastisk stemning!:)

  7. Fedt at du holder en konkurrence :)
    Det lyder nok cheasy men det at være sammen med familien er det vigtigste for mig. Mest fordi jeg allerede har tilbragt 2 juleaftener væk fra dem og også skal i år. Så jeg værdsætter meget de jule hvor jeg har været sammen med dem. Så glæder mig til næste år hvor jeg forhåbentlig ikke skal arbejde. *krydser fingre*

  8. Åse

    Det jeg synes er det bedste ved julen, er lidt det samme, som jeg elsker mest ved foråret.
    Alle mennesker bliver bare mere positive og i godt humør – også selvom de siger, at julen stresser dem, så er verden bare lige det bedre i julen.
    i foråret er det solen, der gør alle mennesker glade, men om vinteren er det julen.
    Jeg synes bare det er så superhyggeligt, når folk går tur på gaden (og at man rent faktisk kan lokke kæresten med på tur i søndermarken el. frederiksberg have, hehe).
    JEg har egentlig heller ikke noget imod julepynt allerede i november. De fleste siger jo, at de synes det er for tidligt – men uanset hvad, bliver julehumøret bedre af det. Den særlige stemning og humøret er det bedste jeg ved, ved juletiden!!

  9. Julie

    Det bedste er helt klart stemningen. At gå en tur i byen, hvor der hænger julelys over alt, der dufter af brændte mandler, og hvor der står en gruppe mennesker og syner julesange. Inde i butikkerne stresser mødre rundt med armene fyldt med diverse poser og pakker, mens mændene kommer trippende lige efter.
    Juleaften er selvfølgelig også dejlig. Vi har tradition for at have spisebordet fyldt med pakker til pakkespil, selvom vi kun er 5 mennesker. Vi spiser os overmætte i hjemmelavede kager, ris a la mande osv.
    Man kan da ikke andet end at elske julen. :D

  10. Megan

    Hej:)
    Jeg elsker at give min lillesøster en gave som hun har snakket om i månedsvis og som jeg har arbejdet laaaang tid for at få råd til. Når hun får gaven får hun det fedeste mest tilfredstillende smil, hvorefter hun hoppende kommer over total lykkelig og giver mig et kram. Det er det allerbedste ved jul!!!!
    Tak for den rigtig gode blog:D

  11. Den er min første Jul her i Danmark, så it’s a bit different from home in Canada [less snow, more snaps ;)] but some of the *new* things I love about Jul this side of the ocean: julefrokost, strøget all lit up at night, those warm almonds you can buy in the streets, later shop hours (!!!), making confekt, ris a la mande og æbleskiver……….so judging by that list, the food??! Glædelig jul xo

  12. Sofie

    Jeg elsker, elsker bare jul. Det er den bedste tid på hele året. Det bedste er at gå igennem gaden om aftnenen når der er lyskæder og julepynt i alle butikkerne. Alle folk smiler og er glade. Juleaften har bare en helt speciel stemning, nærmest magisk. Det kan ikke forklares. Og så selvfølgeig Mariah Careys “All I want for christmas”. Det er den bedste sang der nogensinde er blevet lavet :)
    Nøøj hvor jeg bare ææælsker julen!

    God jul til alle! :)

  13. Der er mange gode ting, ved julen. Men dem der skaber mest glæde hos er mig er

    – Alle de fine lyskæder, og stearilysene. Det er som om at der bliver lagt en dyne, af hygge over Danmark. Julen ér bare mere social og hyggelig, end sommeren, synes jeg.

    – I dét øjeblik, personen, man har glædet sig til at give en gave, pakker papiret op, og man ser de glædestrålende øjne.

    Og så selvfølgelig æbleskiverne… med en godt lag flormelis og jordbær/kanel-syltetøj…

    Hvad mere kan man bede om? ;)

    (Fed blog forresten!)

  14. Fie

    Det er at se familien bliver tusind gange gladere for de ting jeg har brugt tid og sved på, end på de ting jeg bare har købt i en butik! :D

  15. de der chokoladeknapper med krymmel på (har de et navn?), dem elsker jeg. Julen er det eneste tidspunkt hvor det er helt okay, at spise chokolade med krymmel på!

  16. StephanieH

    Julen er for mig en tur tilbage i tiden. Det er som at være et lille barn igen, og kunne føle sig tryg og gemme bekymringerne væk for en stund til fordel for alt det gode. Det er mindernes tid, og den tid på året jeg nyder mest.

    Der er kærlighed i luften, og lyden af julemusikken i radioen, alle disneys juleserier, duften af julekager, julelys i træerne, er simpelthen helt fantastisk og helt speciel. Jeg elsker jul, og har altid gjort det, for med julen er der en helt særlig og helt speciel stemning som kun kan findes på denne tid af året.

    Godt nok elsker jeg sommer, strand og lækre lette kjoler og grillmad, men der er et eller andet nostalgisk og pikant over julemåneden. Denne måned er fyldt med traditioner, julefester og -frokoster, og fra at være en by fyldt med en masse mennesker og kaos, er vi nu et folk som vil nyde hinanden og dele den kærlighed som nu er sat af til netop denne tid. Sommer er godt, men julen er bedre, man husker hinanden og husker at elske ens nærmeste .. Julen findes gennem de mennesker vi nu husker at dele vores kærlighed med, men mest af alt findes den rigtige jul i vores minder og hjerter!

  17. Kim

    Hej :)
    Jeg ved ikke om det er det bedste, men det er i hvert fald noget af det sjoveste ved julen. Hver jul når min bror kommer hjem, kører vi rundt og leder efter overpyntede huse. Den slags med julemænd i sjove farver på taget og grimme kæder i neon all over.
    Vh. Kim

  18. caroiineb

    Den er da let Mikkel:
    Når man går hjem en mørk aften, hånd i hånd med den man elsker, og julens allerførste sne daler stille ned, og lægger sig som en dyne overalt man går. Så er det for mig rigtig jul.

  19. Thea

    Hej.
    Jeg synes, at det bedste ved julen er det sammenhold man får med familien. Jeg elsker at sidde og hygge indendørs med varm kakao og boller, og se på sneen der falder ned. Og det glade ansigt på ens kære, når de åbner gaven som man har købt til dem. Alle de dejlige julesange, jeg begyndte allerede at høre dem i november, men alligevel, jeg bliver aldrig træt af dem!:)

    Og så det, at slentre rundt ved butikkerne, og gaderne som er hyggeligt pyntet op, men heldigvis ikke overdrevet. Og så selvfølgelig alle de dejlige juletilbud!:D
    Julen er generelt bare en dejlig, hyggelig og social tid, og jeg elsker den :)

    Forresten, god blog!;)

  20. fredesblog

    Hej Mikkel,
    Min yndlings ting ved jul er MAD, masser af det og helst det snaskede som ris á la mande og brunede kartofler! Og konfekt og and og småkager…! Mmmm ja bare julemad generelt!
    KH
    Frede
    … og æbleskiver!

  21. Camilla

    Jeg elsker at man kan bortforklare alt med, at det er jul. Fx når jeg…
    … for 3. dag i træk smutter i Netto på vej hjem fra skole for at købe snaskede og kalorierige lækkerier. At jeg juleaften spiser, til jeg er ved at omkomme. Og at jeg dagene efter sagtens kan spise rester, mens jeg venter på den store nytårsmiddag. For det er jo jul, og man kan træne resten af året!
    … er på forhastet julegaveshopping d. 19 december og mangler gave til mor, bror, veninde 1, veninde 2.. og i virkeligheden ender med at finde de perfekte stiletter til ingen anden end mig selv.
    For det er jo jul, og man skal også huske sig selv i denne søde tid. Desuden vil de være perfekte til nytårsaften.
    … bare ikke orker at løbe/gøre rent/rydde op/stå op og gå i skole. Det gør ikke noget, for december er den mørkeste tid på året, og jeg skulle nødigt stresse mig selv midt i denne hyggelige måned. Desuden er det vigtigere at se og værdsætte sin dejlige familie end at skrive engelsk aflevering.
    … køber gaver, der koster langt mere end mit lusede SU-budget rækker til. Det er helt okay med overtræk i december, for det er vigtigt at finde de helt rigtige gaver til dem, man holder af.
    For det er jo jul! :)

  22. Emilie Dandanell

    GAVER er det bedste ved december. Jeg er født den 1. december og hele december måned består af gaver til mig, da min mor er en flittig-Lise som også giver mig en lille kalendergave hver dag. Så du kan give mig halskæden i fødselsdagsgave og på den måde bidrage i gaveregnen til mig i december!

  23. Katrine

    Hej med dig Mikkel.

    Julen er noget man bliver glad af. Det bedste er om morgenen, når min lillebror på 4 år, kommer ind og vækker mig, og vi ligger i min seng og nusser. Han er dejlig og han gør mig så glad. Det er også rart at give gaver. Jeg bruger lang tid på at finde det rigtige til dem jeg giver gaver. Og så bliver de altid så glade.
    Julemad er også godt, virkelig brand godt + når man er sammen med hele sin familie og ser virkelig dårlige julefilm og hygger med æbleskiver.
    Gud hvor er det dejligt.

  24. Tina Caritas

    Hej Mikkel..

    Elsker julen da det er en hyggelig tid og man er sammen med dem man holder af også fordi jeg har fødselsdag juleaften så er det altid lidt mere specialt :)
    Kh Tina

  25. Charlotte

    Hej Mikkel..
    Julen for mig er: Lys i en mørk mørk tid..
    Lyset der får de forestående mørke måneder til, at virke langt mere overkommelige. Hyggeligt samvær i familiens skød, glæden ved at give. EJ at forglemme glæden ved at glæde sig, selvom jeg for længst er rundet de 21 år, er julehøjtiden min absolutte yndlingshøjtid. Netop fordi den handler om, at samles med mennesker man holder af!
    God advendt..

  26. selvom mange påstår, eller sys at julen er matrialisternes fest (som jeg skam ik benægter), så sys jeg stadig at en strøg tur i december er noget af det hyggeligste man kan foretage sig! alt lyset, livet, duftene osv! det fantastisk. (:

  27. Jeg elsker at man kan knalde med alle de fulde og slutty fyre til julefrosterne og bare undskylde sig med at man har drukket for meget Glögg. Hurra for juletiden!

    Weekendlove fra
    Isabel (sidneylise.blogspot.com)

  28. Mette

    Det bedste ved julen er maden. Ikke særlig fashionable, men sandt (og det ved vi jo alle ;) ). På andenpladsen efter ris a la manden kommer stemningen hele december. Folk er glædere, friere og mere smilende (sikkert på grund af maden). Uanset hvad, kan man vel ikke nævne en specifik ting der rigtig er bedst, det hele er en kædereaktion af hygge og kærlighed, og alle måneder burde jo egentlig være som december! (hvis man ser bort fra at ens garderobe måske ikke ville passe vanvittigt godt hvis der var brun sovs året rundt).
    But still, december-stemning for the win!

  29. MariaV

    det er ikke så svært.

    juleaften. familien, lysene, maden, gaverne.
    Og gå ned at strøget en kold decemberaften, og se alle lysene som nogle betænksomme mennesker har valgt at sætte op. Og alle mennesker er så venlige, buschafførerne smiler og butiksejerne prøver at overbevise at lige den her stavblænder er uundværlig. Hvordan kan man ikke elske julen?

    De gladeste julehilsner herfra.
    Maria(:

  30. Idag har jeg oplevet en ‘ny’ juletradition i min familie. Min mor binder blomster og andet lir og har derfor masseproduceret de sidste par uger for at holde julestue denne weekend. Idag har hele familie været på besøg for at kigge på sagerne. I et rum stod min mor stod og bandt kranse, min onkel og jeg lavede sushi til de sultne i køkkenet, og min mormor bagte æbleskiver på ægte gammeldags vis, ved siden af! Resten af folket pillede, rodede og ravede på diverse julesager og sludre med hinanden! Der var en fantastisk stemning og et skønt liv i huset på en kold, men solrig 1. søndag i advent. Det bliver klart en ny tradition i vores familie!

  31. det bedste med julen er at man hygger i en hel måned. Man starter med julepyntet, så det hele bliver så hyggeligt, både hjemme, på arbejdspladsen og ude i byen.
    At man køber julegaver til dem man elsker og spiser æbleskiver og drikker gløgg.
    At hele familjen er sammen 24., 25. og 26. og spiser og hygger og slapper af:-)
    At feste sammen med vennerne, og gense dem som er kommet hjem i juleferie.
    Og de dejlige gaver man får:-)
    En magisk tid:-)

  32. Vivi

    Det bedste ved julen, er den stemning der er i gaden, når man går rundt i byen en kold og mørk december dag. Lysene som varmer dig indeni på en helt speciel måde, og den følelse du får, hver gang du træder ind i en pyntet butik. Og så selvfølgelig de seje overpyntede huse, man kører forbi når man skal i skole. Æbleskiver, pebernødder og risengrød, så ved man det er jul! Og hvem kan sige jul uden at høre julemusik eller nissehue hver dag?

  33. Pernille

    Det bedste ved julen må være, det hyggelige julemusik, store varme vinterfrakker og julelys i gaderne og i vinduet.
    Hygge med både venner og veninder er også med til at gøre julen den hyggeligste tid på året. Så har jeg også fødselsdag i December, og det er da også altid hyggeligt.

    Håber alle for en god jul

    Jule Kram og Hilsner Pernille

  34. Karina

    Det jeg elsker mest ved julen er at jeg glemmer mine forældre blev skilt for ikke så lang tid siden og bliver glad indeni igen når jeg ser julelys :)

  35. line cecilie

    al hyggen i december – pyntede gader og vinduer, at åbne chokoladejulekalender hver morgen (det redder hvertfald mine ellers kolde morgener) traditionerne, masser af fed julemad og alt hvad det indebærer, julefrokoster (!), at gå i kirke med min oldefar den 24 ligesom jeg altid har gjort. at man kan tillade sig at bruge en tømmermandssøndag med dvder, putning og slik, uden at få dårlig samvittighed… og så at drømme sig frem til sommermånederne igen ! :)

  36. LeaRavn

    Hello :)

    Altså teknisk set er alt ved julen bare fantastisk. følelsen af når man går rundt i byen og kigger på butikker og bare synes at man ønsker sig det hele selvom man egentligt ikke har brug for noget af det.
    Det rare ved at kunne have nissehue på HELE tiden. varmen ved at kunne jule så meget i så lang tid at min storebror får lyst til at slå min selvom han ALDRIG kunne finde på det og smagen af julemaden.
    juleaften med de små fætre og kusiner hvor man kan sidde og lege med dem på gulvet med deres nye legetøj. og hyggen ved at danse om juletræet. det er forresten også noget af det ALDER bedste at pynte juletræet og fylde slik i de mange kræmmerhuse mens man tænker på at nu er der ikke så lang tid til at alle gæsterne kommer, samtidig med at min storebror og jeg kæmper med at overtale min mor til at ligge gaverne under træet.
    Det er også utroligt rart at de sender så fantastisk mange julefilm. de er så hyggelige, og så kan man altid overtale familien til at komme og se med hvis de sender alene hjemme filmene.
    JULEN STYRER! :D

  37. ceciliekronborg

    Julen. Jeg elsker alt ved julen, at begrænse det kan være svært, men jeg vil prøve- jeg elsker nedtællingen i december måned. jeg elsker at vågne op til duften af kalenderlys og mørke. jeg elsker at trække i mine grimmeste overtræksbukser og lave sneengle, at lade mine støvler synke ned i de tykke tæpper af sne og sætte de første spor i landskabet. jeg elsker stilheden. kulden. den krystalklare luft. jeg elsker juleræset, jeg elsker gavestresset, jeg elsker konfekt, jeg elsker klementiner, og jeg elsker synet af pebbernødder – selvom jeg rent faktisk slet ikke kan lide dem. jeg elsker at få gaver, jeg elsker at give gaver, jeg elsker at bytte gaver, at kigge på gaver, at udveksle gaver. men mest af alt, så elsker jeg den betydning vi har tillagt julen, i det danske samfund. for en gangs skyld går jeg ind for en moderniseret tradition – for jeg vil da være ærlig at indrømme, at jeg ikke skænker jesus de store tanker d. 24, eller dagene op til. Til gengæld tænker jeg på mine medmennesker, dem jeg sætter pris på og elsker. og så selvfølgelig den hygge, som er umulig at finde i samme grad i årets resterende 11 måneder.

    …. og så elsker jeg den lækre forrest and bob halskæde ;)

    C

    http://theworldofc.wordpress.com/

  38. Nathalie

    Det er ikke selve juleaften jeg ser frem til, for efter d. 24 er det hele jo nærmest slut. Det er måneden op til jul, jeg ser frem til hvert år!

    Jeg elsker duften af Jul. Mandariner, appelsiner, julebag, flæskesteg, grannåle og hvad der ellers fylder stuen af dufte.

    Det er også fantastisk hyggeligt at gå en tur gennem byen, med alle julelysene og dekorationerne også møder man lige en julemand og får sig en pebernød! ;)

    Dét at hver morgen står man op, også får man en chokolade fra kalenderen. Risengrød til aftensmad også hen i sofaen og putte til diverse julekalendre!

  39. Jeg elsker julen i det hele taget.
    Den stemning der bare er i luften, den duft og den følelse af at man kan være bekendt, at shoppe løs.
    Jeg elsker caféerne og deres hyggelige julemusik.
    Julen er bare en skøn tid, man har ikke tid til at være sur for det hele går så hurtigt!
    Nedtællingen til juleaften er fantastisk. Man venter spændt på at se gæsterne og på at få gaverne. Man sover rigtig godt om julen. Jeg ved at der altid sker noget hyggeligt dagen efter, det får mig til at slappe af. Det er skønt at kunne gå og spise brændte mandler og drikke glögg.

    Noget andet jeg elsker ved julen, er forkælelsen. Alle forkæler en, om det så er bare er en mandarin ens veninde eller ven kommer med.
    Lyset i alle træer der bare får de ellers så sort gader til at stråle af hygge.
    Julen er bare hjerternes tid og det er der ingen der kan tage fra en!

  40. Elin

    Det aller bedste ved julen er at man kan gå for en af “børnene” selvom man er fyldt tyve.
    – og at spise vaniliekransedej sammen med sin farmor.

  41. Lea

    Når de første lyskæder bliver sat op i København og på Frederiksberg, begynder jeg at føle mig som en del af de eventyrlige julekalendre, der troligt ruller ind over skærmen hver dag i december. For min skyld kunne jeg høre radio soft, med non-stop julemusik i midten af oktober. Jeg kan virkelig ikke lade være med at smile mens jeg hører dette. Ofte på cyklen. -Har slevfølgelig lavet en playlist på min ipod, med yndlingsnumre. Jeg prøver virkelig at vente, mest for andres skyld og jeg kunne i år strække den helt til midten af november. Tiden omkring jul er helt fortryllende, og julelysende inde i byen indbyder kun til god stemning og en rejse tilbage til da man var lille og alt var så rart. Jeg kan blive så lykkelig af bare at se på det, og jeg kan ikke lade være med at komme med små jubelråd på cyklen. Mine medtrafikatner bliver desværre lidt overraskede.

    Jeg er lige flyttet, og da jeg i sidste uge kom ud af min port, var viceværten ved at hænge, ja hold nu lige fast, LYS GUIALANDER over vores facade. Da jeg kom hjem igen, var det som at gå lige ind i et juleeventyr. De julelys der i byen medfører så stor glæde hos mig, er nu rykket helt hen til min lejlighed. Nu bliver eksamenslæsningen da meget mere overskuelig. Man kan da kun bestå, hvis man har læst til eksamen i et juleeventyr?

    ‘So Santa Can you Hear me? I have beeen so Good this Year!’…

  42. Charlotte

    Jeg må indrømme, at jeg ikke er den største julefanatiker… Familien, maden og gaverne er da hyggelig nok, men altså, så stopper det også. Når juleaften er overstået, og man sidder tilbage med tre t-shirts fra BILKA alle i samme størrelse (to str. for stor), så er det knap så fedt..

    DERFOR! er det jeg bedst kan lide ved julen, det efterfølgende januar-udsalg, som ligesom vejer op for alle de betænksomme, men ubrugelige gaver, som mosteren lige synes godt om!

  43. Signe Knudsen

    Hvad elsker jeg mest ved julen ? Hmm det må være lidt af det hele, maden, pynten, julekalender i fjernsynet og må indrømme at gaverne også betyder ret meget :D
    Men noget af det bedste må være hele stemningen, alle er altid lidt gladere i julen, der er altid en speciel stemning i december måned, alt er meget lettere at overskue, og folk er gladere. Forestiller mig en gå tur på strøget for at gøre alle julegaveindkøbende, der er pebernødder, julemusik og god stemning i forretningerne, selvom der er julestress for at klare det sidste inden jul, er det altid lidt hyggeligere end i andre måneder. Så den stemning og følelse man har/får i julen, det må være det bedste jeg ved ved julen.

  44. Lilja

    det jeg allerbedst kan lide ved julen er først og fremmest lyset. november kan være sådan en trist måned, med regn, blæst og kulde, og meget meget mørk. det er mørkt, når man vågner om morgenen (altså til hverdag, når man skal i skole eller på arbejde), og det er mørkt, når man har fri. selvom midt på dagen er det stadig lidt mørkt, fordi det er overskyet, og det regner det meste af tiden. i december bliver der pyntet op med lys alle vegne, så det slet ikke virker så mørkt længere. med alt lyset kommer en hel særlig, hyggelig stemning. derudover begynder dagene igen at blive længere i december :)

    bortset fra det elsker jeg mad. og i december kan man spise ligeså meget man vil af alting, uden folk synes det er mærkeligt, at man spiser så meget (og hvor det bagefter forsvinder hen, fordi man er slank..). så i december kan jeg spise al den mad, jeg vil, uden folk kigger mærkeligt på en :D

    og selvom det lyder som noget, man skal skrive, så kan jeg altså også rigtig, rigtig godt lide at give andre, man holder af, gaver for at se dem blive glade (og self kan jeg også lide selv at få gaver :) )

    og sidst men ikke mindst elsker jeg også, lidt i forlængelse af det med mad, at gå rundt i nattøj hele 1. og 2. juledag og kun leve af resterne fra juleaften (læs: ris-á-la-mande)!

    god jul

  45. Thea Pallesen

    Julen er den dejligste tid, men det er ikke selve julen i sig selv der gør det til skønneste tid på året, men det er det julen gør ved folk! Bare se på de kommentarer du allerede har fået; glæde, glæde og atter glæde! Jeg har en veninde som begyndte at tælle count down i juli måned og selvom hun nu har nået de 18 år, stadig går med nissehue hver eneste dag i december og konstant synger julesange eller bager julekager til os andre. Det at julen gør at man er glad og får en ekstrem lyst til at alle andre skal være lige så glade som man selv er, er hele magien ved julen ;) Man glemmer de kommende eksamner, SRP opgaver, SU og alle de andre ting der er en del af hverdagen, og så har man pludselig meget mere overskud til at være glad!

  46. Katrine Eline

    Det bedste ved julen er, at alle mennesker på en eller anden måde formår at blive mere kærlige på trods at gaveræset.
    Det er en måned hvor man virkelig mærker kærligheden i luften, og hvor det går op for en hvor mange dejlige mennersker man har omkring selv. At der findes vigtigere ting i livet end de materielle.

    Selvom det nu altid er spændende om at se om de stilletter og kjoler man har ønsket sig, ligger under træet :)

  47. Anne W

    Det bedste ved julen er når hele familien er på skitur til alperne. Der er garanteret hvid jul, med sikkerhed godt skiløb, og helt bestemt røde kinder på alle store som små.
    Efter en lang dag på bakken, er det fantastisk at komme ind i varmen og hygge ved det interimistiske juletræ, forsøgt pyntet på bedste vis med franske jule specialiteter, få en stor jule Leffe i hånden og dyrke de danske juletraditioner trods vi er langt fra den danske jul. Det bedste ved hele dette jule setup, er at alle nyder jul på en ikke stressende måde langt fra alt den danske julejag. Elsker jul i alperne:)

  48. Her er mit forslag. Et lille digt:

    Det bedste ved jul,
    spørger Mikkel så fint.
    Så jeg forfatter et digt,
    så halskæden kan blive min.

    For mig er det bedste,
    at man kan æde til man sprækker
    Og rent faktisk have en
    undskyldning der rækker.

    Min familie bor rundt
    omkring i landet.
    Og selv når man ser os,
    må man sige vi er lidt blandet.
    Men netop når det er jul,
    så er det at det virker.
    Så vi alle glemmer de
    tider hvor det knirker.

    Det er for mig det
    bedste ved jul.
    Også selvom det er helt ind
    i januar at man kan se det ekstra sul.

    – Kimmeren.

  49. Mmmm.. Det bedste ved julen.
    Min mor holder hvert år en julefest for hele min familie, hvor vi går en lang tur i den frostdækkede skov, jeg bor ved, iført flere tons varmt tøj, for ikke at komme til at fryse for meget. Når vi så kommer hjem, gøres der klar med et bugnende bord af alt hvad hjertet kan begære af diverse muffins med appelsin, chokolade, abrikoser osv, alle overdryssede med et fint lag flormelis, så det ligner den sne, ligesom (der plejer at ligge) udenfor.
    Under middagen høres der lækker, klassisk julemusik, og diverse af familiens musikere giver et nummer eller to på det instrument, de nu spiller på, for at sætte prikken over i’et på den gode julestemning.
    Dét er det, jeg bedst kan lide ved julen.

    Hav en dejlig aften,
    Anne-Sofie

  50. AnnaRita

    Hvad jeg elsker ved jul er at den er hvid (min familie snyder, vi tager nemlig til Norge i julen), for så er der også is på søen. At stå på skøjter med dem man holder af, specielt ham der godten, er noget af det mest romanstiske i en årstid med evigt mørke og kulde. At fejre kærligheden er vel det vigtigste i verden :)

  51. Simone Degen

    Hej.
    Først og fremmest, super fed blog.
    Det jeg elsker mest ved julen er… Ja det hele faktisk, tror ikke der er en eneste ting ved julen jeg ikke elsker. Selv julestressen når man skal ud og købe gaver. Jeg elsker simpelthen alt ved julen! Hyggen, musikken, julekalendere, hjemmebag, pynten, ALT! :)

  52. Josefine

    Når folk spørger mig, hvad jeg synes om julen, så er mit umiddelbare svar, at jeg hverken elsker eller hader den. Men så alligevel.. Når vi er kommet et lille stykke ind i december og man virkelig begynder at kunne mærke, hvordan stemningen rent faktisk har indvirkning på folk, sker der noget med mig. Selv jeg kan ikke undgå at blive påvirket af mine veninder, når de med nissehuer på hovedet overfalder mig den 1. dec. af glæde over, at det rent faktisk snart er den 24.
    Julen er en tid for hygge, men også for reflektion. Årets sidste måned er kommet og man kan gøre op med sig selv, hvad man har gjort af gode ting i løbet af året og hvad man vil gøre endnu bedre.
    Når alt kommer til alt, holder jeg meget af julen, jeg vælger bare at bære rød læbestift i stedet for en rød nissehue.

    Tak for en fierce blog Mikkel.

  53. Camilla D

    Det bedste ved julen er helt sikkert al den gode mad! … og hyggen ved at spise den og være sammen med hele sin familie! Et af de store højdepunkter er når hele familien samles den 23. og spiser æbleskiver og drikker glögg.
    En anden ting, som jeg også altid ser frem til, er Disney juleshow. Det er lige før at anden skal spises og gaverne skal åbnes, så der er altid en helt speciel stemning i huset. Det er efterhånden blevet til en konkurrence at gætte hvad “overraskelsen” er! Har desværre aldrig vundet den, så håber at jeg kan vinde denne her…

  54. Emilie

    Det bedste ved julen er at der ingen grænser er for, hvor meget man må spise af usunde, men selvfølgelig lækre ting i jule måneden!
    Man vågner hver morgen og glæder sig til at åbne sine mange chokolade julekalendere, man har investeret i (Det skal siges at jeg er en ‘smule’ afhængig af chokolade :P)mums fili baba. :)
    Så kommer den første weekend i december måned, hvor vi bager tonsvis af lækre småkager.
    D. 21 december har min mor fødselsdag og traditionen tro, og en lille opvarmning til juleaften, samles hele familien rundt om bordet til en ordentlig omgang hamburgerryg med grønlangkål og brunede kartofler og hvad der nu hører til.

    Det er bare en brøkdel af hvad jeg synes der er det bedste vel julen.
    Kunne skrive flere sider, men det bliver også for overdrevet, hehe.

    Jeg ønsker dig en rigtig god jul !! *<:)

  55. Jeg ved ikke om det er det jeg elsker mest ved julen, for jeg tror jeg elsker den hele (jep, Danmarks største juleelsker, det er mig), men hvis jeg skulle nævne en ting – så er det at sige “Glædelig Jul!”. Alle bliver glade af det, og jeg elsker glæde – som jeg mener bør være det, som julen handler om. Dét, og så at give og købe gaver – jeg ELSKER det! Selvom jeg selvfølgelig også elsker selv at få gaver (:

  56. Det jeg bedst kan lide ved julen er den stemning som griber alle. Ligegyldigt hvor mavesure folk kan være, kan alle slappe af med en kop kakao og jule-småkager, og der er aldrig nogen som siger nej til en kop glögg. Udover det kan jeg godt lide det at konceptet “at give” betyder meget i julen – på den måde mener jeg ikke kun gaver, men også de oprindelige tanker (selvom jeg ikke er kristen), og i det hele taget det, at mange tager sig lidt mere tid til lige at gøre lidt mere for andre – og også det at man selv gør :)

  57. Isabella

    Forventningens glæde.

  58. Christine

    forventnigerne og spændingen om at det bliver en hvid jul – eller ej… Dog kan jeg ikke huske, om jeg har oplevet en hvid jul..

  59. Gaver – udelukkende. Så tager med glæde imod denne…

  60. S

    Det kan godt være at det lyder lidt kliché, men det bedste ved julen er stemingen og at man tilbringer tid med alle dem man holder af. Julen er jo kærlighedens måned og det kan jeg helt klart mærke på mit humør. Jeg kommer til at tænke på alle dem jeg holder af og alle dem der holder af mig (for ser ikke min familie så ofte, da de fleste bor i Jylland). Det er specielt i denne måned jeg indser hvor mange gode ting der er i mit liv (trods skolearbejde, andet stress eller tristhed) og jeg værtsætter virkelig alt det andre gør for mig og alle dem som kan lide mig som den jeg er. Så det bedste er helt klart at jeg kan mærke kærligheden omkring mig (uanset hvor åndssvagt jeg opfører mig – som jeg gør nogle gange).

    GOD JUL ! :)

    p.s. kan jo ikke løbe fra at jeg elsker mad og at det er rimelig sandsynligt at jeg kommer til at tage 5 kilo på i julen :)

  61. Mette

    Det bedste ved julen er, når man går op på loftet og finder den kæmpe Moshi Moshi sæk frem hvori der er alt muligt forskelligt julepynt i. OG så skal der bare jules op i HELE lejligheden, og på juletræet. Peace-smykket vil pryde mit juletræ… Jul er fred på jord!

  62. Sigge

    Bedste ved julen, er når man træder ud julemorgen og høre knirkelydene fra den nyfaldne let frosne sne

Skriv et svar

