Manish Arora

Nogle gange falder man bare over en guldgrube af inspiration, når man sådan surfer rundt på nette, og denne gang er en af disse gange, ja men kan vel næsten sige at jeg har skudt papegøjen og dens farverige fjer er eksploderet ud over tøjet hos den næste designer jeg vil vise jer . Jeg er jo normalt en black-hag, men den farverige kærlighed kommer da også i doser ..

 

Manish Arora A/W 09/10

Manish Arora A/W 09/10

Designeren hedder Manish Arora og er en god gammel kending fra den indiske modeuge i New Delhi . Han lancerede sit eget mærke “Manish Aurora” i 1997, hvor han senere i 2001 lancerede sit andet mærke kaldet “Fish Fry” . Med mærket Fish Fry åbnede han forretninger i de seks største byer i Indien, bla. i den Indiske hovedstad Mumbai. Senere har han lavet flere forskellige samarbejder g har samtidigt vist sine kollektioner på Miami Fashion Week .. Manish is taking over the world and i love it!

Hans A/W-kollektion, har været stærkt inspireret af dyr, og man finder blandt andre påfugle og tigre enten abstrakt gemt i tøjet eller direkte afbilledet . Den smukke sammensætning af farverige eksplosioner og og skøre snit skaber en avantgardistisk og nytænkende kollektion, som er svær ikke at blive inspireret af . Om Manish kommer til DK anytime soon, er jeg ikke sikker på, men man har vel lov til at håbe at DK får noget lækkert indisk krydderi SNART!

Se hele Manish’s hjemmeside HER!, and get inspirered!

 

3 kommentarer

Filed under fashion, inspiration, News, trend

3 responses to “Manish Arora

  1. Et super godt indlæg! Jeg er vild med den måde du skriver på (: Den gør det sjovt at læse og selvom du skriver meget har man lyst til at læse det hele. Og by the way, så er jeg også mest til sort, men det er ihvertfald en inspiration til at begive sig lidt ud i det mere farverige og vilde?

    Well! Godt indlæg.

  2. Ej, hvor er det cool!! Jeg er helt vild med sommerfuglekjolen og tigerkjolen. – jeg ved ikke lige hvornår jeg skulle komme i dem, men det er sådan nogle kjoler man bare ville elske at have i skabet! – om ikke andet for så at kunne gå og beundre dem fra tid til anden.. ;-)

    Jeg kendte ham slet ikke, så tak for info. Nu vil jeg straks tjekke hans hjemmeside ud..

Skriv et svar

